piektdiena, 2017. gada 20. oktobris

Ubagi un ielu muzikanti

Tagad ielās ir daudz ubagu un ielu muzikantu. Tiesa, vasaras mēnešos viņu ir vairāk, nekā rudens un ziemas mēnešos. Bet tomēr viņu ir daudz.
Sen esmu pārstājusi dot ubagiem naudu - pašai visam nepietiek. Un pie viena neesmu pārliecināta, ka nepastāv kāda ubagu ģilde, kura daļu ienākumu no ubagošanas atdod kādam citam. Mani kaut kā nepārliecina šie ubagi, daudzus esmu redzējusi lietojam alkoholu no saubagotās naudas, kuru žēlsirdīgi cilvēki saziedo maizei un dzīvesvietas apmaksai.
Ar ielu muzikantiem ir nedaudz savādāk. Tos pārsvarā var ielās redzēt no maija līdz septembrim. Daudzi no viņiem tiešām ir talantīgi un gribas apstāties un paklausīties viņu priekšnesumu un kādus centus noziedot. Tomēr daļa no viņiem ir netalantīgo, bez muzikālās dzirdes un ar sliktu izpildījumu. Nezinu, vai tas ir tā, bet ir sajūta, ka talantīgie maksā pilsētas domei par savu biznesu un pie viena arī maksā nodokļus no sapelnītā. Nezinu, bet ceru, ka tā ir. 
Ja pret ubagiem izturos ar zināmu piesardzību, tad reizēm vasaras vakaros dodos uz centru paklausīties ielu muzikantus, jo viņu izpildījums reizēm ir veseks uzvedums, kurā ne tikai tiek atskaņots kāds skaņdarbs, bet arī ir padomāts par šī skaņdarba vizualizāciju tērpos un dejās. Tas reizēm ir vesels uzvedums. 
Īpaši bieži apstājos laukumiņā pie viesnīcas Roma. Tur bieži uzstājas grupas, kas padomājušas par sava muzikālā atskaņojuma kvalitāti un vizualizāciju. Un ir daudz publikas, kas apstājas viņus paklausīties un paskatīties. Tiesa, laikam šīs uzstāānās ir reglamentētas laikā, jo dažādās dienas stundās esmu redzējusi dažādas grupas.
Tomēr gājēju pārejas tunelī pie Centrālās stacijas esmu dzirdēusi daudzus, kas mēģina dziedāt, kaut arī viņiem nav "dziedamās rīkles" un nav talanta. Varbūt tauta maksā savus centus viņiem par to, lai viņi aizvērtos un beigtu kropļot mūziku. Pie kam vairums no viņiem ir pajauni cilvēki, kuri varētu atrast ko piemērotāku citās svēras, reālu darbu kaut vai celtniecībā vai sētniecībā. 
Kā dpmā mani lasītāji?

6 komentāri:

  1. Atšķirībā no žēlošanās par dzīvi un kārtējās pensijas gaidīšanas, kuru pēc tam nokurināt kontrabandas smēķos, atbalstot nelegālo biznesu, cilvēku tirdzniecību un bērnu paverdzināšanu, ielu muzikanti vismaz mēģina nopelnīt naudu kaut kādā veidā. Kauns.

    AtbildētDzēst
  2. 1. Kur esmu izteikusies par labu cilvēku tirdzniecībai un bērnu pavedināšanai. Lūdzu citātu.
    2.Ielu muzikanti, ja tie tie;s;am talantīgi un ar izdomu pasniedz savus priekšnesumus - uz priekšu. Viņi sezonas laikā sapelna labas naudiņas, jo viņus klausās pūļiem apstājuši. Mani kaitina tie, kas bez balss, izdomas un pārdomāta reprtuāra mēģina ko nopelnīt. It sevišķi, ja tie ir jauni puiši spēka gados. Tādus gribas aizūtīt uz ostu ogles kraut.

    AtbildētDzēst
  3. 1. Pērkot kontrabandu tu tiešā veidā atbalsti cilvēku tirdzniecību. Apsveicu.

    2. Par tevi gribas teikt to pašu - beidz īdēt un lūgt mistisku palīdzību. ej dari jebkādu darbu, kaut vai krauj ogles. baigi gudrā citus izrīkot kamēr raksta blogu par to kā tiek nopīpēta un nodzerta valsts pensija un raudāšana par to, ka rinda uz pansionātu neiet uz priekšu.

    AtbildētDzēst
  4. 1. Cilvēku tirdzniecība ir atšķirīgs jēdziens cigarešu konrabandai. Un - atircībā uz kontrabandas cigaretēm. Tās pērk vairumā un katru dienu un ne jau tukai cilvēki, kuri ir bez ilgstoša darba. Daudz strādājošie arī pērk. Valsts cebu poltka liek cilvēkiem izvēlētes lētāku preci.
    2. ja tev ir ebldumi pret manu blogu, nelasi to. Vai tad viss internets sstāv tikai un vienīgi no mana bloga? Atstāj ietu tiem, kurus interesē. Jo es rakstu ne tikai par cigaretēm, pensijām utt., bet arī daudz ko citu.

    AtbildētDzēst
  5. Ļoti skumji par tādu aprobežotību

    AtbildētDzēst
  6. Tavas domas ir tavas domas. Esmu dzirdējusi arī citādas. Bet, tiešām, ja tevi mans blogs kaitina, nu nelasi. Nav jau spiesta lieta.

    AtbildētDzēst