trešdiena, 2018. gada 18. jūlijs

Nesaprotu

1. Gaidīju domu apmaiņu šajā rakstā, kā tas reiz izvērtās rakstā par manu attieksmi pret braukšanu sabiedriskajā transportā (tur, man par pārsteigumu, sakrājušies 16 komenti). Diskusijas izvēršas citos rakstos, kas nav tik ļoti vērti diskusijai un ir vairāk informējoša rakstura. Arī tad vairāk sanāk repliku apmaiņa par drukas kļūdām un dzeršanu/nedzeršanu. Pēdējo es tiešām nesaprotu. Vai tiešām es nerakstu tādas  tēmas, kurās var izteikt saprātīgāku viedokli par manu pēdējā laika reto iedzeršanu un drukas kļūdām, kuras tomēr ir stipri samazinājušās?
2. Joprojām nesaprotu tos, kas lamā mūsu valsti un dodas darbos uz ārzemēm nodokļus maksājot tur. Galarezultātā šie nodokļi aiziet garām mūsu valsts kasei un tad nu valsts budžets ir tāds, kāds nu viņš ir no mājās palicēju nodokļiem un citiem ieņēmumiem. Ja dzīvotu te uz vietas un strādātu te, ienestu kādu daļiņu pašmāju valsts budžetā. Darbu var atrast. ss.com ir pilns ar darba piedāvājumiem, ir iespēja caur pazīšanos atrast ko piemērotu. Var pat atrast iespējas strādāt vismaz divās darba vietās.
3. Tāpat nesaprotu, kāpēc Rīgā dzīve ir dārgāka nekā citās valsts pilsētās. Pie viena nesaprotu, kāpēc cilvēki tik ļoti raujas uz lielpilsētu nemēģinot radīt kādas infrastruktūras uz vietas, lai būtu darbs un nauda.
4. Man piestrādājot alga un pensija kopā reizēm sanāk virs minimālās algas, viss atkarīgs kur iestājos un kā veicas ar darbiem. Un ar to naudiņu pat pie mūsu dārdzības var puslīdz iztikt sabalansējot savus izdevumus. Un, ja dzīvo divatā, trijatā darbspējīgi cilvēki, tad, saskaņojot kurš kādus obligātos komunālos maksā, var diezgan labi iztikt, naudiņa atliekas arī kādai izklaidei.
Es ļoti ceru, ka kāds tomēr ienesīs man nelielu skaidrību šajos manos "nesaprotu". Un, ja nekāda doma pēc mana posta nerodas, vismaz paklišķiniet reklāmu. Cik esmu ievērojusi, tur kas jauns parādījies.

10 comments:

  1. 1) ko tur vairs mainīt. nu bija daudziem zāle kādreiz zaļāka, lai.
    2)tāpēc ka, piemēram, Balvos nav pilns ar darba sludinājumiem, turklāt algas ir smieklīgas. skaidrs, ka vieglāk ir kādā ārzemju fabrikā 1200 saņemt par nekvalificētu darbu. (jā, bezdarbs ir ļoti samazinājies, tam daļējs iemesls ir arī daudzie aizbraukušie).(p.s. ja jau tas ss ir tik pilns ar darbu, kā tad Tev pašai vēl nav 2 sapņu darbu?)
    3) metropoles vienmēr ir dārgākas, koncentrācijas princips utt. nesaprotu izbrīnu. jā, tiešām, kāpēc cilvēki neveido 'infrastruktūru' (kā tieši - infrastruktūru, domāji darbavietas?) savā kolhoza centrā lauka vidū? hmm, bet ko viņi tur varētu darīt? grebt latvju krustiņus koka sūdiņos?
    4)ja nav jāīrē dzīvoklis (nevis kakts), tad varbūt ar minimālo kaut kā izeksistēt var. bet vai vajag

    AtbildētDzēst
  2. 1. man ik pa brīdm ir divi darbiņi vienlaicīgi un neviens nesūdzas; 2. nu, ja grib glaunu eiroremonta dzīvokli nevis dzīvokli vispār tad tiešām ir pagrūti iztikt, var taču arī pa lēto dzīvot dzīvoklī ar malkas apkuri un bez baigās kvadratūras. Es nejūtos vainīga, ka mūsdienu jaunatne tik izlutināta un mazprasmīga.

    AtbildētDzēst
  3. Tieši tāpēc ar tevi ir bezjēdzīgi diskutēt (kā tu to sauktu) - tu pasaki kaut kādu pilnīgi aplamību vai vispārzināmu faktu un tad gaidi kad kāds atbildēs ar kaut kādu diskusiju. esi pajautājusi sev, kāpēc lai kāds ar tevi vispār diskutētu? un otrs - tiklīdz tev kaut ko norāda vai aizrāda, tev ir miljons attaisnojumi un argumenti, kas ir vēl stulbāki par izteikto apgalvojumu. tu pēc būtības noroc diskusiju pašā saknē. tā nav diskusija, ko tu mēģini panākt, tā ir vienpersoniska viedokļa paušana un galēja ignorance. Un skaties kā tu pati tūlīt atspēkosi šo visu - no tevis tūlīt būs komentārs, kurš pateiks, ka nē tā nav, utt utt utt.. kārtējie miljons attaisnojumi

    AtbildētDzēst
  4. Šoreiz maldies, man nav ko tev iebilst, reizēm vnk aizstāvos un mēģinu argumentēt savu aizstāvību un sapinos visā - gan pamatekstā, gan argumentos. varbūt, lūgums, tupamāk savus textus, kas vēsti pret maniem argumentiem, izteikt drusku skolneciskākā formā? vaebūt būs vidsiem vieglāk komunicēt....

    AtbildētDzēst
  5. Par to, kāpēc cilvēki pamet Latviju.. nu es domāju tur ir ļoti dažādi stāsti. Ne visi cilvēki ir vienādi, personīgi man ir labi te, bet dažreiz patīk pie sevis arī paprātot, "kā būtu, ja būtu". Neesmu laikam tik uzņēmīgs lai ar tik daudz gadiem cik man jau tagad ir uzņemtos sākt visu no "0" citā valstī. Pazīstu 1 jaunu ģimeni (radi), kura izlēma pārcelties uz UK neskatoties uz to ka meitenei bija stabils darbs te. Tagad jau tur ir iekārtojušies, tur ir piedzimuši arī bērni un izskatās, ka domas par atgriešanos viņiem nav un nebūs. Un kāpēc, lai būtu. Uzskatu, ka katrs ir pats savas laimes kalējs un ja saredz labākas iespējas svešumā - droši lai dodas. Ja nesanāks, vismaz būs iegūta neatsverama pieredze.

    AtbildētDzēst
  6. Zināmā mērā tev ir taisniba. Katram savs iemesls braukt uz ārzemēm naudu pelnīt. Cits atgeiežas, cits nee. Mana māsa, piemēram, braukā uz Niderlandi sezonas darbos un pa ziemu ir šeit. Palikt mūžigi viņa tur netaisās, tik piekrāt naudu dzīvokļa atjaunināšanai. Algas tur tomēr lielākas, nekā pie mums. Pati jau arī netaisos uz citu valsti pārcelties - te man ir viss. Draugi, darbiņi un citas būsanas. Un man jau arī vairs nav tie gadi, kad viegli visu sākt mo 0 sveša vietā.

    AtbildētDzēst
  7. nevienā valstī Tev nebūs = es te pastrādāšu, cik gribēšu un kad gribēšu=

    AtbildētDzēst
  8. tā jau ir, bet pirmkārt visur ir obligātie pārbaudaes laika mēneši, kuru laikā top skaidrs - tiek ar darbu galā vai nee. un ja nee tad čau un sveiki.
    runājot tar Norstat - tur bija tā īaptnība, ka cilvēkiem ļāva pašiem izvēlēties savu darba grafiku nedēļai, un tad nu - cik stunds nedēļā nostrādāsi tik arī būs, plusā vēl bonusi, ko sapelnīsi.

    AtbildētDzēst