otrdiena, 2018. gada 25. septembris

Rudens

Rudens, arī kalendārais, ir klāt ar visu vēsumu un nebeidzamajiem lietiem. Jāvelk laukā zābaki. Ne gumijnieki, bet parastie. Gumijnieku man nav kā šķira. Varbūt kādreiz nopirkšu. Laikam uz mēteli arī jāpāriet, jo tam vismaz ir kapuce, kas nav rudens jakai. Un tāds - lietus pārpilns būs viss laika no septembra beigām līdz novembrim.
Vajadzētu jau būt pieradušai un rūdītai uz Baltijas klimatu, bet mani šis laiks vienmēr tracina un kaitina. Nu nepatīk man lietus periods un tumšie vakari līdz pirmajam sniegam, kuram, vēlams, vajadzētu noturēties vismaz līdz marta sākumam. Bet diemžēl pēdējos 33 gadus tādas ziemas pie mums nav manītas. Pēdējo riktīgo ziemu atceros pagājušā gadsimtā - 1986./1987. - kad sniegs uzkrita novembra sākumā un noturējās līdz martam. Ar visiem -30 aiz loga.
Manam puikam skolas gados izpalika tāda sporta disciplīna kā slēpošana sporta stundās otrā semestra pirmajā daļā. Liela daļa jaunuļu, kas tagad beidz skolu, laikam vispār nezina, kas ir slēpošana un šīs nodarbes priekšmeti nav sastopami mājās. Protams, ir Žagarkalns un citas tamlīdzīgas vietas ar mākslīgo sniegu un ļoti turīgajiem Alpi. Bet ikdienas slēpošana tepat, Biķernieku mežā vai kādā no citiem pierīgas mežiem ir izzudusi kā veca pastala.
Sniegs mums parādās vai nu janvārī uz pāris nedēļām vai februārī uz tik pat īsu laiku ar nelieliem mīnusiem. 
Baltijā klimats pēdējo drusku vairāk par 30 gadiem laikā ir krietni pamainījies.
Tas tomēr nemaina to, ka man nepatīk rudens - ziemas periods jau kopš agras jaunības. Rudenī, ziemā gribas ieritināties zem segas un justies mazai un pelēkai. Lielākā aktivitāte uz visiem darbiem un nedarbiem man ir pavasarī, vasarā un varbūt vēl agrā rudenī. Pēc ir šluss un sevis piespiešana izlīst no mājas.
Varat man piesieties pie stila kļūdām, bet tas nu ir mans stils.
Paldies tiem, kas mani lasa un neaizmirst un reizēm ieķeksē pie reklāmām.

14 comments:

  1. Citēju "Un tāds - lietus pārpilns būs viss laika no septembra beigām līdz novembrim" - pierādījumus, lūdzu, "studijā". Vai arī tās ir tikai tavas domas, kuras izsaki apgalvojuma formā? Ja tā, tad teikums ir nepareizs

    AtbildētDzēst
  2. Tās ir manas domas, nelieli novērojumi, kuri varbūt nesakrīt ar tavējiem. Un lūdzu paskaidro, kāpēc mans vērtējums rudeņa lietiem šajā teikumā būtu nepareizs?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Nav īsti ok uz jautājumu atbildēt ar pretjautājumu. Tādā veidā neveidojas konstruktīva saruna, dialogs.... Ieteiktu arīdzan par to palasīt, pamācīties. Tici man, noderēs :) Tik draudzīgs ieteikums

      Dzēst
    2. Mēģināšu kaut kā savādāk. rudenī no septembra beigām līdz pat novembra beigām/decembra sākumam ir nu ļoyi lietains laiks. Vismaz tāds ir mans vērtējums šim laika posmam. tu to sauc par nepareizu vērtējumu bez paskaidrojuma, kāpēc tas ir nepareizs.

      Dzēst
    3. Cienītā, norādi, lūdzu, kur es esmu ko teicis par taviem vērtējumiem - minējis par nepareizu vērtējumu. Mani māc pamatotas aizdomas, ka tu nemaz neiedziļinies ko tev raksta, bet uzreiz "saboz spalvu" ;) Kā jau esmu minējis - nav mans mērķis, ne nolūks tevis aizvainot / apvainot, tik tu reizēm dīvaini izturies pret kritiku.

      Dzēst
  3. Tak beidz liet tuftu. Biķerniekos distanču slēpšana ir bezmaz visus pēdējos gadus bijusi. Un mētelis nekad nav nozīmējis ka tas ir apģērba gabals ar kapuci.

    AtbildētDzēst
  4. Disatanču slēpo.sana tās pāris nedēļas janvārī vai frbruārī, kad parādās kaut kas sniegam līdzīgs un ir kaut kādi mīnusi? Tiešām nebiju lietas kursā. Nedaudz atpalikusi tante no dzīves. Un pie vena, runājot par mēteļiem, šoreiz somāju savu mēteli un man tas ir apģērba gabals ar kapuci.

    AtbildētDzēst
  5. Atkal jānorāda uz elementārām drukas kļūdām "Disatanču slēpo.sana tās pāris nedēļas janvārī vai frbruārī,"

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Ar tām drukas kļūdām ir tā, ka gadās. Man tās gadās visās valodās, ko zinu, bet griboši cilvēki saprot un piedod.

      Dzēst
    2. Pārlasi sevis rakstīto, bet uzmanīgi pārlasi vairumu sīkās "blusas" izķersi :)

      Dzēst
  6. kāds pagājušais gadsimts. precīzi neatceros, bet pirms gadiem 8-10 vienu gadu kā uzsniga nov sākumā (ja ne okt beigās), tā sniegs nepazuda un tik nāca klāt līdz agram, ja ne pat vidus aprīlim. atkušņu vispār nebija. atmiņas 100% garantētas, jo dzīvoju laukos un nepārtrauktā ceļa šķūrēšanas organizēšana sēdēja aknās.

    AtbildētDzēst
  7. tad esmu jau tajā vecumā, kad jaunākos laikus sliktāk atceros, kā pagājušo gadsimtu. Jo es neatceros šajā gadsimtā tādu ziemu no viena gala līdz otram. Vismaz Rīgā nee. Rīgā mēdz būt sniega pārrāvumi,ja temperatūra neturas virs 30

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. nu, staigājot pa no sāls nokusušām centrālām ielām varbūt arī tā likās.
      lai vai kā, tā ziema tāda pati bija arī Rīgā. pietiekami bieži braucu, lauki nav tālu.

      Dzēst