sestdiena, 2018. gada 6. oktobris

Vēlēšanu iecirkņi Rīgas 64.vidusskolā

Aizgāju vēlēt uz Rīgas 64.vidusskolu, kas ir tuvāk mājām, kurās es tagad dzīvoju. Skolā ir izvietojušies divi vēlēšanu iecirkņi - Purvciems tomēr ir paliels guļamrajons. 
Aizgāju jau pirms astoņiem no rīta. Gāju ar domu, ka tur būs mierīgi un paklusi, kā jau agrā sestdienas rītā. Un komisijas darbinieki nedaudz garlaikosies pie kafijas krūzes - iecirkņi ir atvērti jau no septiņiem rītā. 
Bet nekā - abos iecirkņos, kas atradās divos blakus gaiteņos norisa dzīva kustība. Ne jau tā, ka veidotos rindas pie reģistratoru galdiņiem, bet balsotāji nāca un gāja, darbiniekiem garlaikoties īpaši nebija laika. Radās iespaids, ka vēlētāji jau sāka nākt balsot jau no iecirkņu atvēršanas brīža.
Ja jau tagad bija dzīva vēlētāju kustība, tad jautājums - kas darīsies iecirkņos ap pusdienas laiku, kad cilvēki būs modušies kā jau brīvdienā - pavēlu. Un kas darīsies iecirkņa darba laika pēdējā stundā, jo visi vēlēšanu iecirkņi pieņems vēlētājus līdz astoņiem vakarā.
Pēc tam sāksies grūtākais posms - balsu skaitīšana par partijām kā arī krustiņu skaitīšana vēlēšanu biļetenos.
Es nobalsoju un devos mājās.
Tagad tikai jāizlemj - kur skatīties balsu skaitīšanas gaitu un tās rezultātus - datorā TV tiešraidē vai pa televizoru (šis relikts vēl mums ir saglabājies).
Par ko es balsoju? Vai nav vienalga - es savu pilsoņa pienākumu izpildīju un punkts. Vienīgais, ko varu pateikt - tā nebija prokrieviska partija.
Skolas balsošanas iecirknī man patika sagaidīšana, laipnā apkalpošana un arī tas, ka atvadīšanās arī bija laipna. Ceru, šī laipnība saglabāsies līdz dienas beigām.
Es tomēr neapskaužu šos cilvēkus - jau no septiņiem rītā pieņemt vēlētājus un pēc tam - pēc astoņiem - sēdēt un skaitīt balsis (un galvenais - nekļūdīties).

2 komentāri:

  1. tad Tu domā, ka visi tie darbinieki tur septiņos nosēžas, tiek pieķēdēti un izies laukā tikai 7 rīt? vai varbūt viņi tomēr pamainās, ko?

    AtbildētDzēst
  2. Mana māsa ir bijusi šādā vēlēšanu komisijā un tupējusi tur visu laiku līdz skatīšanas beigām. Viņi tur pa kārtai iziet savās vajadzībās un paēst.

    AtbildētDzēst