pirmdiena, 2020. gada 2. novembris

Mazliet kašķa

Jau iepriekš paziņoju, ka mani iepriekšējie raksti ir manas pārdomas, viedoklis par kaut ko balstoties uz novērojumiem. Jo masu medijos (arī interneta variācijās) ir tik daudz pretrunīgas un dažubrīd pat melīgas informācijas, ka pat negribas tās iekļaut savā tekstā.

  1. Pirmkārt gribu nedaudz parunāt par bērnu darbu. Visā pasaulē pasaulē bērnu darbs līdz pilngadības sasniegšanai ir fū un pē. Tomēr visur skatās caur pirkstiem uz to, ka pusaudzis, pabeidzis pamatskolu, bieži aiziet kur strādāt (es še runāju par legālo darbu, nevis nelegālajiem imigrantu nodarbinātājiem) un mācības turpina vakarskolā. Šī legālā aiziešana darbos ir objektīvi motivēta katram individuāli.
  2. Drusku par skolas programmu un stundu saraksta izkārtojumu. Vispirms gribu minēt sporta stundu izvietojumu sarakstā. Tā bija problēma padomju gados un palikusi problēma arī mūsu dienās. Pēc sporta stundas audzēknis ir sasvīdis un vajadzētu ieiet dušā noskaloties pirms nākamajām stundām. Pasakiet, kā to paspēt visai klasei īsajā 15 minūšu starpbrīdī, kad vēl jāpaspēj pārģērbties un aiziet uz kabinetu, kurā notiks nākamā stunda? Ne katrs paspēj un tad nu daudzi sēž sasvīduši un sakarsuši nākamajās stundās. Kur paliek personiskās higiēnas ievērošana? Un obligātie mācību priekšmeti? Vai nebūtu lietderīgi caurskatīt obligāto mācību priekšmetu sarakstu? Ne visi priekšmeti ir tādi, kas varētu noderēt audzēknim turpmākajā dzīvē. Ja, redzesloks tiek paplašināts, bet cik no skolu audzēkņiem vēlākajā dzīvē atceras ģeometrijas vai algebras gudrības? Tās laika gaitā piemirstas kā nevajadzīgas dzīvei un darbam. Tikai ļoti retais savu pieauguša cilvēka dzīvi velta matemātikai.
  3. Visi satrakojušies ap koronas vīrusu aizmirstot, ka pastāv arī citas slimības, no kurām mirst, jo nepietiek iespēju izārstēšanai. Tas pats HIV, kas ir seksuāli transmisīvā slimība. Ir atrastas iespējas šīs slimības gaitas piebremzēšanai un slimnieka dzīves pagarināšanai. Sakiet, vai tāpēc ir jāpārstāj nodarboties ar seksu un radīt bērnus? Neviens taču tā īsti nav pasargāts no šīs saslimšanas. Gripa arī ir visai bīstama un var būt ar letālu iznākumu. Par gripas vakcīnu lietderības koeficientu rakstīju kaut kur iepriekš. Kāpēc tad ikgadējā gripas uzliesmojuma laikā netiek piemēroti tie paši aizsardzības pasākumi, kuri ir spēkā tagad, plosoties kroņa vīrusam? Un - cilvēks taču var nomirt vienkārši no vecuma. Būtībā vesels, bet viņa laiks ir pienācis.
  4. Par pasākumiem runājot. Tagad visi praktiski iebaidīti lielāko laika daļu pavada mājās, radi pat vienas pilsētas robežās baidās tikties. Pansionātos un slimnīcās esošos praktiski neviens neapmeklē. Savstarpējās komunikācijas trūkums sadzīvē, it īpaši, ja nevar sastapt radu, draugu, paziņu, slikti ietekmē dzīvi, izārstēšanās ilgumu.
Domāju, kādam brīdim pietiks, lai gan ko teikt ir vēl daudz un dikti.

2 komentāri:

  1. ak tad 'visā pasaulē'. nē,tam nav sakara ar pilngadību...

    es atvainojos, bet elementāras matemātiskas darbības veic arī Tu ikdienā. protams, ka mēs izmantojam nelielu daļu apgūto zināšanu no daudzām mācībām, bet tās ir vajadzīgas fonā. kā Tu gatavojies noteikt, vai konkrētam 6 gadīgam bērnam dzīvē noderēs vai ne matemātika?

    kaut kā nav dzirdēts, ka HIV varētu dabūt no 10 sekunžu kontakta ar siekalām pa gaisu. ko vēl samuldēsi...



    AtbildētDzēst
  2. Es tikai uzrakstīju savu viedokli. Un Par to ka HIV varētus dabūt pa gaisu, teici tu. Uzmanīgak ielasies iekstā. Runa ir par seksu.

    AtbildētDzēst