otrdiena, 2020. gada 8. septembris

It kā daudz kas

  1.  Domājot par savu dzīvi līdz pat šim vecumam saprotu, ka esmu dzīves laikā pieļāvusi daudzas kļūdas un likusi saviem tuviniekiem vilties daudzās lietās. Viņi man ir ticējuši un uzticējušies bet esmu pievīlusi. Ne tikai mūžībā aizgājušos vecākus bet arī dēlu. Esmu mēģinājusi sakārtot sevi un savu dzīvi nepievēršot vai maz rēķinoties ar tiem, kas man blakus un mīl mani. Tagad, kad vecums jau ir pāri pusgadsimtam, mēģinu savas kļūdas mazināt, kā salabot attiecības ar tiem, kas vēl palikuši man blakus. Smagi iet, bet ko lai dara. Uzticēšanos ir viegli pazaudēt, bet atgūšana vienmēr rada grūtības.
  2. Reizēm, kad dienas rosīšanās pa un ap dzīvokli ir drusku apnikusi, paskatos televizoru. Kaitina reklāmas, kas raidījuma vidū tiek rādītas un reizēm ilgst minūtes desmit. Pa to laiku paspēju vēl ko pie mājas padarīt vai kā citādi aizpildīt laiku. Vienīgais kanāls, kurā iztrūkst reklāmu, ir krievu TNT. Tajā var paskatīties mūslaiku krievu detektīvus bez reklāmas pauzēm. Skrējiens uz tualeti vai uz balkonu uzpīpēt sanāk uz sižeta rēķina un tad ir jāmēģina tikt līdzi notiekošajam. Vieglāk ir skatīties filmas datorā - tur iztrūkst reklāmu un filmu nopauzēt var jebkurā brīdī, kad nepieciešamība liek atrauties no filmas. Tikai nelaime tā, ka mani laptopi viens pēc otra "nomira" dabiskā nāvē, un tagad dators ir jādala ar dēlu. kamēr radīsies iespēja tikt pie sava laptopa.
  3. Daudzi no interneta lietotājiem patlaban no draugiem.lv "pārvākušies" uz FB ar motīvu - tur vairāk tautas un komunikācija savādāka. Esmu abos un man šī draugu būšana liekas tuvāka un saprotamāka. Pārskatāmāka. Daudzi mani paziņas ir tur palikuši šī paša iemesla dēļ. Un redzu, ka tur diskusiju grupās aktivitāte nav mazinājusies. Tiesa, pa draugiem.lv vairāk rosās vidējā un vecākā gadagājuma cilvēki, jaunatne vairāk pa FB, viņiem tur atkal vieglāk un saprotamāk. Pie vainas laikam angļu valoda, kas mūsdienu jaunajai paaudzei ir daudz saprotamāka, nekā manai paaudzei. Un FB piedāvā iespēju komunicēt šajā valodā. Tiesa, nedaudz (tas drusku par maigu teikts) kaitina tas, ka latviešu zēni un meitenes savā starpā reizēm komunicē nevis dzimtajā, latviešu, valodā, bet anglu valodā. Tad reizēm "uzsprāgstu" un strīdos par dzimtās valodas nelietošanu. Var jau mani saukt par piekasīgu tanti, bet dzimtā valoda vienmēr būs prioritāra, pārējās svešvalodas - pakārtotas. Reiz jau par to rakstīju un diezgan smagi.
  4. Lielumlielais vairums interneta onlainspēlētāju spēlē speles, kurās tiek šauts un notiek arī cita veida vardarbība. Tie pārsvarā ir junieši, vai tie, kuriem ap 30. Man pašai labāk patīk mierīgākas onlainspēles. Savu paziņu lokā zinu tādus, kas no onlaink­āršu spēlēm "nelien laukā" un pat ar to naudiņas sapelna. Man pašai patīk reizem uzspēlēt "kuģīšus", kurus piedāvā draugiem.lv. Pirms tam spēlēju fermu, kuru piedāvāja gan draugiem.lv gan arī inbox.lv. Mierīgas spēles, bez vardarbības um samudžinātiem "kvestiem". Tiesa, uz mums, kas spēlē šīs mierīgās spēles, skatās kā uz dinozauriem. Nu, bet gaumes izvēle. Un reizem ienāk prātā - jaunā paaudze ir tieši tāda, kādu nu mēs to esam izaudzinājuši....

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru