otrdiena, 2020. gada 1. septembris

Šī gada 1.septembris un citas domas

  1.  Rīgā parasti ap šo laiku var redzēt daudz bērnu svētku drānās un ar krāsainiem puķu pušķiem. Es šorīt redzēju maz sapucētu bērnu ar puķu pušķiem dodoties uz skolu, kaut arī bērnu un pusaudžu manā galā ir padaudz. Var jau būt, ka abās Ludzā esošajās skolās 1.septembra pasākumi sākas drusku vēlak. Un daudzus skolasbērnus uz abām blakusesošajām Ludzas skolām no attālākiem rajoniem atved laicīgāk ar skolas autobusu, kuru, starp citu, es savā galā nemanīju. Tiesa, abas skolas atrodas praktiski netālu no manas dzīvesvietas kaut kur pa vidu starp manu māju un staciju. Jāpiezīmē, ka tās ir vienīgās skolas Ludzā. Citu vienkārši nav. Laikam nav vajadzības, pie bērnu skaita pilsētā pietiek ar šīm divām ēkām, kurām ir kopīgs sporta laukums (Būtu ļoti interesanti uzzināt, kā skolas sadala sporta laukumu stundu sarakstus plānojot).
  2. Šonedēļ paiet gads, kā mēs esam pārvākušies uz Ludzu. Puiku nemaz nevelk atpakaļ un Rīgu. Man gan šāda vēlme reizēm uzpeld, kad uzzinu par kādiem pasākumiem Rīgā vai tās tuvumā. Vēl īsti neesmu tikusi skaidrībā, kā savu laiku saplānot, lai varētu kādu no šiem pasākumiem apmeklēt. Par cik dēls ir noformēts vietējā socdaļā kā mans asistents, kuram mani jāpavada uz dažādām vietām, ieskaitot pasākumus un tas ir jāatspoguļo papīros uzrādod konkrētu stundu skaitu katram gājienam gan uz oficiālām iestādēm, gan pasākumiem (kuri nedrīkst pārsniegt 2as stundas nedēļā) ir krietni jāpiedomā pie visādām kustībām un pasākumiem. Labi vēl, ka jāuzrāda tikai oficiālo iestāžu apmeklējuma čeki un vilciena biļetes, ja tā oficiālā iestāde ir Rīgā.
  3. Savās pastaigās Ludzu laikam esmu iepazinusi krietni daudz, sāk apnikt. Tāda pusaizmigusi mazpilsēta, kurā nekas dižs nenotiek. Pēc kaut kā vairāk jābrauc uz Rēzekni, Daugavpili vai Rīgu. Vienīgais, kas kretinē šajā situācijā ir ceļa nogrieznis vairāku stundu garumā (vienīgi Rēzekne ir apmēram pusstundas attālumā). Citādi - man ceļš ir par brīvu visā republikas teritorijā.
  4. Brīvdienās bija atbraucis Toms, varbūt nedaudz vēlāk saņemšu bildes no viņa fotoaparāta ar iepriekš neredzētām Ludzas ainavām.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru