pirmdiena, 2015. gada 23. februāris

Hobits

Kad še nedaudz pieminēju to, ka esmu redzējusi Hobita 3 daļu pat vēl pirms oficiālās pirmizrādes, negribēju nedaudz pirms laika izteikties par redzēto. Tagad jau, kad nu visi interesenti šo Hobita daļu ir noskatījušies ne reizi vien, varu izteikt arī savu viedokli un nebūs spoilerēts.
Vakar latviešu torentos novilku un noskatījos krieviski iztulkoto šo filmu. Toreiz, kad decembrī to skatījos, mums nerādīja tulkoto variatu; bija jāskatās angliski. Bet man ar angļu valodu iet pustreši un pavāji. Tagad noskatījos man saprotamā valodā (štrunts, ka krieviski, bet to es pārvaldu ļoti brīvi). Gribējās jau saprast, par ko tad varoņi runā, lai varētu pilnveidot savu viedokli.
Protams, es, tāpat kā visi Tolkīna fani, lamājos reizēm sevī un reizēm skaļi par plānas grāmatiņas izstiepšanu trijās, vairāk kā divas stundas garās daļās. Ja Gredzenu pavēlniekā filmas trīs garās daļas bija motivētas ar izejas materiāla daudzumu - trim bieziem sējumiem, tad šeit nu šīš motivācijas pietrūka. Toties bija iepītas lietas, kuras, kā man teica, oriģinālā - grāmatā Hobits jeb turp un atpakaļ - nemaz nebija. Kaut vai rūķa un elfu sievietes mīlas pieskāriens.

Pie viena - filma neatbilēja vismaz uz dažiem jautājumiem. Pirmkārt - kas pēc Torina nāves kļuva par tā kalna rūķu karali? Labi, ka man pateica zinoši cilvēki, kuri bija grāmatu lasījuši. Ja nemaldos, tad tas rūķis, kurš atjāja uz rukša un bija Torīna radgabals. 
Otrkārt - kaujas kopējais nobeigums tā arī izplūda un pazuda pats no sevis. Karoja, karoja viss lielais rūķu, orku, elfu un civēku bars. Tad kameras pārslēdzās uz rūķiem un elfu sievieti kaujamies tornī, kā arī uz Torīnu un lielo orku uz ledus. Un tad jau kauja bija beigusies kaut kā. Bet - kur tad palika orki?
Treškārt - Legolass un elfene atjāja ar ziņām, ka uz kaujaslauku nāk vēl kaut kādi mošķi. Kur viņi paika? Izgaisa pusceļā?
Un es tā arī nesapratu, kura tad bija tā piektā karojošā armija. Es saskaitīju četras - rūķi, elfi, cilvēki un orki. Vai ar piekto armiju bija domāti putni un citi kustoņi, metās kaujaslaukā un palīdzēja sakaut orkus? Vai kas cits, nenosakāmie un pazudušie mošķi, kuri tā arī neparādījās?

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru