svētdiena, 2024. gada 21. aprīlis

Tā nu sanācis, ka atkal par to, kas notiek manā blogā

Pēdējā laika zināmi notikumi rosinājuši man izteikties. (Un tiešām, zinu, ka atkārtojos, bet izlasiet varbūt līdz beigām, pirms ko izsakiet komentārā, ja ir vēlme ko teikt, protams).

1. Mani nu ļoti daudz, neierasti, pēdējā laikā skatās mūsu pašmāju cilvēki. Kaut kā necerēti un neplānoti. Jo - rakstu un rakstu, vāvuļoju. Un reizi pa reizei dalos ar to, kas liekas interesants cituviet, citos saitos. Reizēm ar kādu interesantu filmu vai klipu. Un te rodas nelieli klupšanas akmentiņi. Esmu ar dažām filmām un klipiniem padalījusies ne kā linka norādi, bet pa tiešo. Gan jau, ka pamanīts. Dažas filmas, klipiņus pārbaudītāji (nezinu, kā pareizāk tos cilvēkus saukt) nobloķē satura rādīšanu manā blogā pamatojot to, kā autortiesību pārkāpumu. Nestrīdos, jo tiešām nepajautāju atļauju darīšanai. Aizrādījums vietā, pārkārtoju vietiņas uzrādot linku, kurš aizved uz pamattēmā nosaukto filmu vai klipiņu. Man tāds kautrs lūgums mani lasošajiem pārbaudītājiem, par cik ne vienmēr ir skaidrs, kam un kādi palūgt atļauju kāda darba demonstrēšanai caur manu blogu. Vai nebūtu par grūtu un neiespējamu, pirms nobloķēt tādu gadījumu, vispirms uzrādīt man e-pastā minētā darba autoru, ar kuru tad es saskaņotu katru gadījumu atsevišķi? Ja nesanāktu sarunājums, pati uzreiz pārkārtotu tekstu, salabotu savu pārkāpumu? Kā attaisnojumu varu tik pateikt, ka darīts tas tika bez ļauna nolūka iedzīvoties, tik dalījos ar interesantu materiālu un varbūt sanāca kādi nebūt reklamēt darba autoru...

2. Reiz, kaut kad agrāk, izteicos, ka dikti "eju cauri" saviem tekstiem un ļoti laboju drukas kļūdas. Tā arī bija, daudzās vietās tiešām salaboju. Tomēr vēl joprojām "uzrodas" teksti, kuros tās drukas kļūdas iesprukušas un nejauki pasmīn. Tad nu - drukas kļūdu labošana joprojām notiekās. Ja nu sastopat kādu kļūdu pilnu tekstu, kuru neesmu pamanījusi, droši sakiet; nedusmošos un kļūdas noteikti labošu.

3. Tā nu sanācis, ka nekur.lv pārstājis mani indeksēt. Jau kādas nedēļas divas. Pie viena atcēlis vienu manu reģistrāciju tajā vietnē. Uz manu jautājumu par šīs problēmas iemesliem atbildi neesmu saņēmusi. Varbūt kāds var ieteikt, kā rīkoties šādā gadījumā?

4. Nu nepatīk man taisnoties, bet laikam ka nākas uzsvērt. 

Tas. ka te dalos ik pa mirklim ar informāciju krievu valodā, nebūt nenozīmē, ka esmu kremlēna fane, ka ūber jūsmoju par austrumkukūzemes darbībām. Vienkārši, tā nu sanācis, ka zinu šo valodu, zinu, ka daudzi mani lasītāji pieder tai paaudzei, kurai šī valoda bija tik pat obligāta zināšanai, kā dzimtā, latviešu. 

Un nu nekādi neesmu par to, ka krievu valodu vajadzētu ieviest kā saziņas valodu publiskā telpā Latvijā. Mūsu zeme ir .... Nu, kur gan citur, ja ne šeit, sarunāsimies publiskā telpā, jebkuros līmeņos, latviski? Tikai šajā "pleķītī pie Baltijas jūras" ir patiesā un vienīgā latviešu valodas "siltumnīca un glabātuve". Nu, kaut kā tā.

Katrā gadījumā no valodas jel kādas zināšanas nevienam sliktāk nav palicis un vienmēr labāk pašam ir saprast, ko saka kāds krievu valodā, nekā klausīties tulkojumu vai vienkārši atreferējumu. Un pie viena, klausoties tekstus sev visās zināmajās valodās vieglāk nepastarpināti pašam veidot savu viedokli.

Nu, kaut kā tā. Un nedusmojos par konstruktīviem viedokļiem.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru