trešdiena, 2022. gada 28. decembris

Nu nebiju un nebūšu ērta

 1. Par baznīcā iešanu ar jebkuru iemeslu.

Nu, baznīca kā tāda ir tiem, kuriem tā izsenis ir bijusi vajadzīga kā pasaules un sevis izpratnes sastāvdaļa. Pārējie - pārējie tur ir tikai viesi.

Tāpēc man jau 90-jos iestājās "wtf", kad televīzijā drīz pēc 1990.gada 4.maija Gorbunovs un Co (Latvijas republikas pārvaldes deputāti) ar pompu, ar televīzijas kameru klātbūtni sāka apmeklēt dievkalpojumus Rīgas Domā, Pētera baznīcā. Viņi taču izauguši, pārsvarā amatus ieguvuši citas reliģijas - komunisma ideoloģijas - vadīti. Pēkšņi kļuvuši dievticīgi bija? Kaktusam paliels smīns dzelkšņos parādījies.

2. Par Repši piedomājot. 

Vikipēdijā nepamanīju pieminējumu tam, ka Repšem bija saistība ar Gunāra Astras ģimeni. Vēl apmēram ap Latvijas neatkarības atgūšanu klīda baumas (nu, nesanāk laikam pārbaudīt) par Repšes tuvām attiecībām ar Gunāra Astras meitu, kuras esot pajukušas pēc Latvijas valstiskuma atjaunošanas un Repšes kļūšanu par Latvijas Bankas vadītāju.

Un tas viņa "izgājiens", kad nodibinājis partiju Jaunais laiks partijas karogu iesvētīja baznīcā. Pasākums "uz publiku", nekas vairāk. Nu, no mana "metrs ar kapuci" skatu punkta.

3. Par svētkiem, to svinēšanu.

Nu neesmu es svētku pretiniece. Nekādā mērā. Tikai - kāpēc man svētki jāsvēta tāpat, kā visi citi tos svēta? Man nav grūti uz svētkiem pie kāda ciemos aizbraukt, tikai - kāpēc man obligāti līdz rītam jābūt nomodā Jāņu svinēšanā? Kāpēc man obligāti jāpaliek nomodā līdz pusnaktij gadu mijā? Kāpēc es nedrīkstu kaut šajos svētkos "nolūzt" tad, kad "lūziens uznāk"? Vai mana esība nomodā ko mainīs notikumu secībā? It īpaši pēdējos gados, kad "nebrēcošais" gadskaitlis jau pieklauvējis tik lielā mērā, ka jāsāk tam "piestrīķēties"? Nu nav vairs un nebūs nekad vairs 18, kad varēja naktij cauri "notusēt" un pēc tam vēl 8-as stundas darba frontē "nolauzt".

Reizēm gribas pajautāt tiem, pie kuriem uz kādiem svētkiem mēģinu sataisīties ciemos - kas viņiem ir svarīgāk: tas, ka es vispār ciemos esmu aizdevusies, vai tas, ka mokos nomodā nakts stundās?

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru