ceturtdiena, 2024. gada 5. septembris

Zinu, atkal vāros...

Nu jā, un pie viena izklausīsies varbūt kā zināma moralizēšana tēmās, kuras cita starpā varbūt jau kur iepriekš esmu aprunājusi. It kā varētu pieklust par šo, bet nu burbulis prasās laukā...

*****

Par auto. Tas nav statusa un luksusa priekšmets, tas ir transporta līdzeklis. Un tikai un paavisam primāri pēc nozīmes. Auto iegāde pamatojas nepieciešamībā sakarīgi nokļūt no A uz ZZTOP, un atpakaļ.

Un ar šiem pamatojumiem, manuprāt, ir iestājies kukū. 

Ja tiešām, kaut reizi nedēļā no Vecmīlgrāvja Rīgas ziemeļos jānokļūst līdz veikalam Dole Ķengaragā Rīgas dienvidu galā iepirkties (kaut gan - vājš piemērs, jo iepirkšanās vietas Rīgā ir arī tuvāk par Ķengaragu virzienā no Vecmīlgrāvja), tad kaut kā saprotu - satiksmes loģistika, iepirkumu daudzums, kas no lielveikala pēc iepirkšanās jānogādā atpakaļ... Bet - ja no Rīgas Centrālās stacijas braucot pa Aleksandra Čaka ielu jānokļūst līdz Ziedoņdārzam (internetā pieejama kaut aptuvena Rīgas karte, tā ka varat apskatīt maršruta punktus)? Ziniet, Aleksandra Čaka ielai ir savs caurlaidības limits, pie viena tā parka rajonā jāmeklē, kur to mašīnu novietot. Pie viena, ja pa to ielu braucot iestājusies "sarkanā līnija", kad pie katra krustojuma jāapstājas dēļ tā, ka luksoforā noteikti būs iededzies sarkanais signāls? Ups, ar sabiedrisko transportu mazāk problēmu un atkrīt visādas papilddomāšanas kaut kā risināšanai.

Vispār, cik nu no mana sīkpudurkrūma, iegādāties auto tāpēc, ka "es varu atļauties" tā vietā lai "man ir reāla nepieciešamība" ir vienkārši muļķīgi (lai nekļūtu rupja). 

Pie viena, ja nu kas, internetvietnēs arvien biežāk parādās informācija, ka auto ražotājiem veidojas produkcijas pārpalikumi lielos apmēros; ražotāji apzināti pielaiž kaut kādas it kā nenozīmīgas kļūmes gala produktā tā, lai tās kļūmes būtu dārgāk labojamas nekā jauna auto iegāde.

Labi, atgriežoties tēmā. Iegādāties auto tikai tāpēc, ka var to atļauties, ir no cikla par pilnu skapi zābaku bez reālas nepieciešamības. Pie viena, cik nu esmu novērojusi un gan jau ka kāds vēl ir pamanījis un Rīgas robežās laikam ka noteikti, pārvietoties no/un darbu, bērnam uz skolu vai kā tamlīdzīgi ar sabiedrisko transportu ir ērtāk (protams, pie nosacījuma, ka papildus nav jāpārvieto skapis, vanna un kas nu tur vēl lielgabarītā). Arvien populārāka kļūst, vismaz maģistrālās nozīmes ielās, atsevišķa braukšanas josla sabiedriskajam transportam. Un privātie to ievēro. Un šis aspekts zināmā mērā veicina to, ka sabiedriskais transports dažubrīd braucamo nogriezni nobrauc n-reizes ātrāk, nekā privātais, kurš "iestrēdzis" nelielā "korķī".

Pie viena, reizēm ir situācijas, kurās, nu noteikti maksimustundās, piemēram, Pēcis, izlemj apbraukt Jau ielu ar līkumu pa Ups ielu lai "neiestrēgtu korķī". Bet. Bet Anniņa, Kārlēns un vēl 14 Pēča radinieki izdomā veikt to pašu manevru tā paša iemesla dēļ. Galarezultātā "korķis" izveidojas Ups ielā, bet Jau iela ir normāli izbraucama.

Pie viena - visiem taču zināms, ka auto iegādes izmaksas ir viena lieta, vēl taču ir tā braucamā lietošanas un uzturēšanas izmaksas. Manuprāt, tikai tiešām motivēta auto iegāde sabalansējas ar tā uzturēšanas izmaksām.

*****

Par mobilajiem telefoniem. Te nu atkal atgādinājums. Tas aparāts pirmkārt ir mobila saziņas ierīce. Kurā zināmai ērtībai ir ieprogrammēta pulksteņa un modinātāja funkcija. (Nu, vēl varbūt fotografēšanas iespēja situācijās kad nu vajag). Pārējais - ražotāju iestrādes naudas pelnīšanai (viņu pelnīšanai, protams), nevis reālai nepieciešamībai. Internets un citas it kā ērtas lietas telefona aparātā? Reāli?!

Nē, nesaku ka pati reizēm neizmantoju tās fīčas. Bet tiešām tikai reizēm.

Bet principā tās visādas, ar mobilā telefona pamatdarbību nesaistītās, opcijas ir pamudinājums paslinkiem vecākiem "hloroformēt" savus aktīvos bērnus situācijās, kad pašiem slinkums strādāt ar bērna aktivitātēm. Vieglāk taču tos bērnus "aizvērt" iegrūžot viņiem rokās mobilo telefonu, lai  netraucē un "bakstās", vai ne? Un pie viena radīt apstākļus tam, ka tas telefons ātrāk taps "sajāts" tik ļoti, ka jāpērk jauns. Un jauna aparāta iegāde ir izdevīga ražotājam, viņa peļņai. Ja nu kas, un ja jums naudas ir drusku par daudz.

Protams, šobrīd ir daudzas un dažādas opcijas, kuras var saintalēt mobilajos telefonos ikdienas vajadzībām. Tik jautājums ir tajā, cik kuram tās papildopcijas ir vajadzīgas reālai lietošanai. Ir tomēr jānodala "tagad ir tāda moderna iespēja" no tā, "man tā iespēja tiešām ir reāli nepieciešama".

****

Un, visbeidzot, internets un visādas citādas iespējas datorā. Piedāvātais iespēju klāsts, protams, ir milzonīgs. Tikai - cik no tā visa top reāli izmantots un vajadzīgs? Tikai jautājums...

****

Labi, izpaudos ar savām pārdomām un vērtējumu. Var, protams, to visu apstrīdēt. Ja nu ir vēlme.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru